in Search

Nauwkeurigheid track

Last post 06-11-2010, 15:01 by ZeroNRG. 1 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  06-11-2010, 9:53 1773

Nauwkeurigheid track

Ik heb een aantal tracks opgeslagen, maar de weergave ervan in google maps wijkt ongeveer een kilometer af. Zo rij ik redelijk consequent een kilometer naast de A1... Ook een track vanuit het vliegtuig, waarbij volgens Trackr! het vliegtuig kennelijk op de A4 geparkeerd heeft, terwijl ik ook daar ruim een kilometer vandaan stond.

Trackr! geïnstalleerd op Blackberry 9000, welke mijn positie op Google Maps wel binnen 30 meter nauwkeurig weergeeft.

•  06-11-2010, 15:01 1774 in reply to 1773

Re: Nauwkeurigheid track

@mischa
    het enige wat mij onduidelijk is: je spreekt over een installatie op de Blackberry die wel werkt, waar had je hem eerder op geïnstalleerd dan?
    en hoe bekijk je je tracks, op de website of los in Google Earth middels de GPX export?

huidige GPS ontvangers zijn nauwkeurig tot op 10m, echter is mijn ervaring dat de ingebouwde A-GPS ontvangers een eigen willetje hebben. (deze lijken bochten te berekenen in plaats van ze weer te geven zoals ze zijn, dit naar aanleiding van circuit testen)

met gebruik van een Qstarz GPS ontvanger (extern, bluetooth, MTK chipset) heb ik hier geen last van.

View as RSS news feed in XML