in Search

Wie gebruikt er Trackr en waarvoor?

Last post 06-27-2010, 17:06 by verdwaald. 64 replies.
Page 2 of 5 (65 items)   < Previous 1 2 3 4 5 Next >
Sort Posts: Previous Next
  •  03-26-2008, 14:41 645 in reply to 115

Re: Wie gebruikt er Trackr en waarvoor?

Ook ik gebruik Trackr om het thuisfornt te laten weten waar ik ben en hoelaat ik ongeveer thuis ben.

Ik heb ook geexperimenteerd met andere systemen met GPS en een draadloze internet waarbij ik mijn positie live in Google Earth kan laten zien aan iedereen die de juiste URL gebruikte. Trackr biedt ipv Google Earth Google Maps en een veel gebruikersvriendelijker interface.

Ik zou Trackr ook willen gebruiken om te zien wanneer mijn zoontje thuiskomt van school. Hij reist elke dag met een schoolbusje en de reisduur is  afhankelijk van het aantal kinderen dat meegaat. Het probleem is echter dan het mobieltje de hele dag aan moet staan wat de accu niet volhoudt, of ik moet mijn zoontje (van zeven) vertellen dat hij Trackr aan moet zetten als hij weggaat. Deze laatste optie vereist danwel enige discipline en werkt dus niet als hij het vergeet. 

Een eenvoudig timertje zou een uitkomst bieden om het uitputten van de accu te voorkomen.(nieuwe feature?)

•  04-06-2008, 17:13 674 in reply to 115

Ben net begonnen met Trackr en had hetzelfde probleem. Wie zijn mijn vrienden? Da's niet moeilijk, maar wie willen in Trackr mijn vrienden worden? Niels, jij bent de eerste!

Ik ben op zoek naar het kleinste programma dat ingestoord op de achtergrond mijn track op internet zet. Zo te zien voldoet dit al heel aardig. Ik wil gewoon voor wie het weten wil mijn positie op internet zetten. Maar ook leuk voor wedstrijden die anders niet te volgen zijn.

Bijvoorbeeld zou het aardig zijn als de Rotterdam Marathon zo in beeld gebracht kan worden, net als bij de Volvo Ocean Race 2005. Maar dan alleen met de mensen die je kent natuurlijk, anders wordt het te druk.

En het werkt pas echt goed als men de positie van een ander kan opvragen middels mobiel internet. Of met geofencing etc.

•  04-06-2008, 17:44 675 in reply to 428

Dat is natuurlijk helemaal leuk, maar dan moet je wel opletten dat je je internetkosten in de hand houdt......

Ofwel: "Op naar het volgenden abonnement met internationaal mobiel internet" .............

•  04-06-2008, 17:50 676 in reply to 502

Inderdaad, als je eenmaal de goede instellingen hebt, dan lopen alle GPS-progjes als een zonnetje.

Maar wat je niet moet doen is 2 pda's proberen tegelijkertijd aan 1 BT-GPS te koppelen, want dat gaat net even niet werken.

•  05-09-2008, 9:39 729 in reply to 115

Goede Morgen

Ik ben Fred en gebruik dit gewoon voor nieuwgierigheid, hou van techniek en de laatste tijd ook steeds meer van pc,s

Dus ik ga je toe voegen Niels Bruin gewoon om te kijken hoe het werkt

Wat ik er in twee dagen van gezien heb zit het er leuk en goed uit.

En denk dat ik er gewoon een hoop gein aan gaat hebben

Fred

•  05-09-2008, 20:37 732 in reply to 729

Ik gebruik hem om mijn skeeleren resultaten bij te houden.

Zo kan ik mooi mijn snelheid en afstand zien.

ziehier profiel

Nu 2 dagen in gebruik zoals je ziet. Het gaat prima met mijn HTC TYTn II in mijn broekzak al skeelerend al heeft de GPS af en toe een zwak signaal maar dat is geen probleem.

De accu gaan wel redelijk hard

Een rondje van 50minuten met Trackr! aan en muziek afspelen via blauwtand headset kost mij 30% battery

Maar een TOP progje

•  05-10-2008, 12:35 733 in reply to 502

Wil hem gebruiken als ik ga skaten. En handig als ik op weg ben naar mijn kinderen die ver weg wonen hoeft ie niet steeds te bellen ben je er al :-)

gebruik nu gps speed sentry om mijn afgelegde routes op google earth te zetten.

heb met trackr geprobeert maar loopt vast  T mobole mda met wm6

vind de hyves koppeling fantastisch

Ik hoop dat het snel gaat werken, iig goed te horen dat er aandacht aan besteed word .

•  05-14-2008, 9:56 735 in reply to 115

Hoi Niels,

Ach, om eens te kijken hoe e.e.a. werkt, heb ik je in mijn vriendelijst gezet,zoals je in een van je posts hebt gevraagd :-)

Ikzelf gebruik Trackr om mijn gemaakte fietstochtjes achteraf te bekijken op de website,of om mijn 10-jarige zoon te laten zien waar ik ben (hij vindt het helemaal reuze !) Mijn vrouw, die me om de haverklap "kwijt" is, kan ook zo'n beetje de hele dag zien waar ik uithang,en of ik al onderweg ben naar huis (ik ben kok, en heb een nogal wisselende eindtijden bij mijn werkgever)

Wat ook een leuke optie is als je internet op je telefoon hebt is om het "plaatje" waar je uithangt (zie de link op Trackr!) op je eigen telefoon beschikbaar te hebben, je hebt dan een simpele routeplanner, of een in mijn geval soms broodnodige "tjees, waar ben ik ? En welke kant moet ik nu ongeveer op om weer thuis te komen ? - optie :-)

Kortom, ik vind trackr! helemaal geweldig, en op mijn website kun je dan ook mijn fietsroutes (met bijbehorende fotos) bekijken , en kijken hoe ik mijn trackr! geintergreerd heb op mijn website.

www.onzefotos.org

Greetz,en succes met trackr !

Rob 

Filed under:
  •  05-25-2008, 0:25 745 in reply to 115

Hoi Niels,

Ik ben semi-beroepsmatig met online geolocatie bezig (site met internationale architectuur-projecten), Trackr is een van de apps die iets doen wat ik leuk vind, namelijk de wereld live laten zien waar ik ben. En natuurlijk vanwege de url die ik nu kan maken: http://waar.is.pepijn.nu/ ;-) 

Heb je toegevoegd aan vrienden, net als een paar anderen uit het forum (als je daar geen prijs op stelt weiger gerust). Ook alerts aangezet, als we ooit bij elkaar in de buurt zijn biertje drinken?

Grt,
    Pepijn

•  05-25-2008, 0:28 746 in reply to 745

PS: Mijn vriendenlijst staat open voor iedereen! Eens kijken of dit het begin is van een nieuwe community.
  •  06-20-2008, 9:04 796 in reply to 746

Nice!!!

Niels, je staat in de lijst net als een paar andere.

Ik vind gewoon een leuke gadget tool, daarnaast is het de bedoeling om de toerritten die ik  maak te kunnen loggen.

Zodat ik later kan zien waar ik allemaal ben geweest en hoe lang de rit was (mijn auto heeft een mijlen teller).

Wat ik nog wel zoek, en wie weet weet iemand een proggie, of een optie voor trackr!

Is dat als ik een GPS locator bel/sms die vervolgens een SMS terug stuurd met de lokatie en snelheid.

de SMS ziet er als volgd uit:

$XXODD,13,GSM:20408,BTS:117C2DE5,Poll,Now,Position-$GPRMC,133936.050,a,5129.2918,N,00537,9440,E,10.64,203,53,230208,,*35

dat op mijn telefoon automatisch een afbeelding van een kaart met de locatie komt te staan.

Nu moet ik 5129.2918 omrekenen naar 51' 0" 487 en 00537,2440 naar 5' 0" 620 en dit vervolgens in tomtom zetten, veel teveel werk en zeeeeeer onhandig (copy/paste werkt niet) dus alles onthouden of opschrijven.

Wie kan mijn helpen???

TrackR! = SUPER

•  07-02-2008, 18:40 820 in reply to 796

Ik wil ook vrienden op trackr!

Wie mag ik zomaar toevoegen om het eens te testen?

Groetjes,

Hans

•  07-14-2008, 22:10 832 in reply to 820

Hallo :-)

Ik ben vanplan om het te gaan gebruiken op fietsvakantie!

Aanstaande maandag ga ik op pad, en wil via http://www.vanzandwijk.info (nu nog niet beschikbaar, later deze week wel) mijn vrienden en familie laten zien waar ik ben.
    Ik ga overigens vanaf Amerongen richting duitsland en weer terug (we zien wel hoever we komen ;-) )

R.

•  07-18-2008, 0:10 840 in reply to 832

Ik heb ook diverse mensen toegevoed als "vriend" :)

dus men is welkom om mij te tracken ook

spartagek is open voor vrienden / kennissen en nieuwsgierigen onder ons

•  07-21-2008, 21:23 849 in reply to 840

werkt goed, ik heb een N80  en heb opengezet dus kunnen jullie hem ook tracken.

kan je er meerderen tegelijk zien (denk het niet)

BULT

Page 2 of 5 (65 items)   < Previous 1 2 3 4 5 Next >
View as RSS news feed in XML