in Search

Geen connectie / connecting to server

Last post 07-13-2010, 19:39 by mm71. 30 replies.
Page 2 of 3 (31 items)   < Previous 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  •  04-22-2010, 20:47 1710 in reply to 1705

Re: Geen connectie / connecting to server

Hier nog iemand die het niet lukt om de tracks van N97 met versie 0.4 naar de server de sturen. Ook ik heb KPN abbonnement.

Hoor graag of er oplossing is.

Henk

•  04-22-2010, 22:23 1711 in reply to 1705

Karon:

Dit gaat mij m'n pet te boven....

Ik ga morgen 'es ff bellen met KPN. Maar 'es ff kijken of ik iets verder kom dan de gemiddelde helpdesk-muts om te horen of er wat mis is bij de KPN.

Zal natuurlijk wel een ontkennend antwoord krijgen, maar.....

- Als een hoop mensen ( volgens Trackr ) wél gewoon een werkende verbinding hebben,

- Ik t/m de 12e j.l. ook een werkend geheel had, net als anderen, maar sinds de 13e niet meer,

- en de mensen die momenteel géén verbinding hebben allemaal via KPN een abootje hebben,

dan moet er toch ergens wat scheef zitten, lijkt me ?????

Heb overigens de applicatie even verwijderd van mijn GSM en opnieuw geïnstalleerd, nu gelijk maar versie 0.4.

Echter nog steeds geen verbinding. Log zegt: ws(3) String index out of range:-1

Ron

Karon,

Nog wat kunnen achterhalen bij KPN?

•  04-24-2010, 11:40 1712 in reply to 1711

Heb KPN gebeld. Ben ik wat wijzer ? Niet veel.....

Men erkende dat er onlangs werkzaamheden waren uitgevoerd aan het één of ander. Wat is me niet geheel duidelijk.

Dat was inderdaad op of rond de 12e. De dag dat bij mij de problemen zijn begonnen.

KPN zegt geen support te geven op Trackr. Dat snap ik. Men zegt dat daar alles werkt en dat is 't dan. Men adviseerde mij om een nieuw Internet-profiel aan te maken in m'n telefoon, ( in mijn geval een N 97 ) en deze als 1e prioriteit in  te stellen in de instellingen.

Ik ben naar de site van KPN Hi gegaan, heb daar alle instellingen exact overgenomen in m'n Nokia en deze internet-verbinding als standaard ingesteld. Vervolgens oude toegangspunten en settings verwijderd, Toestel uit en aan gezet en geprobeerd.

Resultaat was helaas niet okee. Mijn internet-verbinding werkt nog steeds prima, mail kan ik nog steeds ophalen enzo, maar Trackr weigert nog steeds dienst.

Ik weet het dus ff niet meer.

Ik hoop dat iemand anders nog met een oplossing komt, of dat Trackr nog suggesties heeft. Het probleem zal zich niet zomaar vanzelf oplossen.

Helaas heb ik net m'n abootje een aantal maanden geleden verlengd zodat ik er nog een dik jaar aan vast zit, anders zou dit voor mij een reden kunnen zijn om over te stappen naar bijvoorbeeld Vodafone of iets anders....

Ik wil een volledig werkend geheel hebben, en geen beperkingen die iemand anders mij oplegd. Waarom kan een gebruiker van een andere aanbieder wél gebruik maken van Trackr, en een KPN-Hi-er niet ? Dat snap ik niet....

Ron

•  04-24-2010, 15:46 1713 in reply to 1712

Het lijkt er op dat KPN de server van Trackr blokkeerd, als ik verbinding maak via een gprs verbinding dan lukt het niet, schakel ik de verbinding uit en ga over op wifi dan krijg ik wel verbinding met de server.

Waarschijnlijk blokkeert KPN de verbinding ivm het data verbruik/continue openstaande verbinding.

Ik heb trackr regelmatig gebruikt voor motortochten uit te zetten, nu maar eind van de rit uploaden via wifi, en dan maar geen live connection.

•  04-24-2010, 18:19 1714 in reply to 1713

wilco:

Het lijkt er op dat KPN de server van Trackr blokkeerd, als ik verbinding maak via een gprs verbinding dan lukt het niet, schakel ik de verbinding uit en ga over op wifi dan krijg ik wel verbinding met de server.

Waarschijnlijk blokkeert KPN de verbinding ivm het data verbruik/continue openstaande verbinding.

Lijkt me niet want voor mij word de positie prima doorgegeven aan de Trackr website, ondanks de ERROR. Heb je gekeken of dat voor jou ook zo is?

In iedergeval lijkt het erop dat de instructies wel aankomen maar geen informatie terungkomt richting the Telefoon/PPC.

Jos

•  04-24-2010, 21:15 1715 in reply to 1714

Ik ben ook niet overtuigd dat het probleem bij KPN ligt.
    Ikzelf heb ook de connectie problemen en heb een abonnement van KPN hi, maar met de simkaart van m'n vrouw, T-mobile, heb ik hetzelfde probleem. Dat wijst er toch op dat het per se KPN gerelateerd is.

gr Spannow 

•  04-26-2010, 20:57 1721 in reply to 1712

Zie ook de andere forum post hierover:

Naar aanleiding van de zeer nuttige post van sierdw en wat zoeken via Google: 

Je zou kunnen proberen om in plaats van portalmmm.nl de APN internet te gebruiken. Laat ons even weten of het werkt!

•  04-27-2010, 0:23 1722 in reply to 1721

Snap ik even niet.... Wat moet ik waar invullen ? APN internet ?  Dit zijn raadsels voor mij.

Kan iemand mij op weg helpen ? Ik stoei hier met een Nokia N97.

Thanx !

Ron

•  04-27-2010, 9:21 1725 in reply to 1722

Aan de hand van de post van sierdw heb ik e.e.a. geprobeerd. Het hernoemen van het toegangspunt naar b.v. internet werkt niet.

Wel heb ik een oplossing gevonden die voor mij werkt onder versie 0.4

Check even deze link op het forum http://forum.trackr.nl/1723/ShowThread.aspx#1723

•  04-27-2010, 20:43 1728 in reply to 1725

Ik heb de internetinstellingen aanpassingen gedaan. Het leegmaken van het toegangspunt en het hernoemen naar Internet.
    Het leek allemaal niet te werken. Als ik vanaf m'n telefoon de logs wilde versturen bleven ze errors geven. Toen ik een nieuwe trackr ging opstarten kon ik die wel versturen, alleen de oude bestaande blijven errors geven, maar staan ondertussen wel in mijn profiel op de site.
    Om een lang verhaal kort te maken, bedankt voor de tips. Het werk in ieder geval weer !

:)

•  04-30-2010, 19:19 1735 in reply to 1705

Ik denk niet dat je via het helpdesknummer van de KPN veel verder komt.

Ik heb nog interne contacten bij de KPN, specifiek bij de technische kant, die ik na kan vragen maar ik twijfel eraan of dit aan de KPN ligt. Heb zelf al sinds begin februari dit probleem namelijk en ik ga niet mensen vervelende vragen stellen zonder goede reden...

•  05-02-2010, 15:49 1736 in reply to 1735

gebruikt kpn ook een proxyserver toevallig?

Bij Vodafone  is ook gebleken dat het gebruik van de (standaard ingestelde) proxyserver voor problemen/vertragingen kan zorgen.
    En iig bij Vodafone kan je deze instelling gerust weglaten en blijft internet gewoon werken (en dus beter zelfs)

•  05-06-2010, 13:00 1743 in reply to 1690

Dezelfde foutmelding hier: er staan inmiddels 4 tracks opgestapeld die volgens de App. (HP iPAQ onder Windows Mobile 6.1) niet meer worden verzonden.

Gek genoeg (of juist gelukkig) zijn de tracks wèl geüpload naar de online trackr account, en worden ze blijkbaar niet uit de cache van de mobiele App geschoond?

•  05-08-2010, 17:07 1744 in reply to 1743

Het is mij inmiddels gelukt om de zaak weer pratend te krijgen op mijn Nokia N97 met KPN-abo. Dankzij mooie screenshots op  Zie http://kennedy.web-log.nl/kennedy/2010/05/trackr-weer-aan.html

•  06-27-2010, 17:01 1780 in reply to 1705

Een tijdje problemen gehad, geen connectie terwijl internet zelf goed werkt. In mijn geval met een nokia 5230 en KPN als provider.

Sinds gister begon het spontaan te werken, vandaag ook. Ik heb in ieder geval niets gewijzigd. Ik zou zeggen probeer het eens. Blijkbaar is er bij KPN iets gebeurt. Ik gebruik overigens de standaard instellingen van KPN en versie 0.4 van tackr

Page 2 of 3 (31 items)   < Previous 1 2 3 Next >
View as RSS news feed in XML