Al drie jaar (vanaf week 14 2007) log ik dagelijks m´n heen- en terugreis van en naar werk.
Dat levert hele leuke bruikbare data op. Het begon als een testje, een geintje. Maar nu is het echt een routine geworden.
Ik heb een HTC Touch HD en heb Trackr onder een knop geprogrammeerd. ´s Ochtends prik ik de telefoon in de USB lader, druk 3 seconden op de beltoets en Trackr start met loggen en uploaden.
Zo weet ik nu op basis van afgelopen jaren (gemiddelden) plus de verwachte gemiddelde toename van de gemiddelde weeksnelheid (volgt u me nog)
dat m´n weekgemiddelde in de "snelste week" van het jaar, week 51, rond de 123 km/u zal zijn.
Je leert er ook frustrerender zaken door, namelijk hoe lang je eigenlijk in de auto doorbrengt...
Dat log ik zo: (is wel gemeten over het hele jaar, dus ook over nog te komen weken)
In 2009 heb ik
6980,00 minuten over alle ritten naar werk gedaan.
In 2009 heb ik
9643,00 minuten over alle ritten naar huis gedaan.
In 2009 heb ik
344,00 ritten heen en terug gehad.
In 2009 heb ik
80,02 km/u over alle ritten naar werk gehaald.
In 2009 heb ik
60,82 km/u over alle ritten naar huis gehaald.
In 2009 heb ik
40,11 minuten als gemiddelde heenreistijd gehad.
In 2009 heb ik
56,72 minuten als gemiddelde terugreistijd gehad.
In 2009 heb ik
34,63 werkdagen in de auto doorgebracht.
In 2009 heb ik
11,54 etmalen in de auto doorgebracht.
In 2009 heb ik
1,65
weken in de auto doorgebracht.
In 2009 heb ik
6,93
werkweken in de auto doorgebracht.
Voor iemand die van analyses, correlaties en grafieken houdt is trackr een erg potente bron.
PS: ook bij zeilen (wedstrijden) is dit erg nuttig of grappig. "als we zus doen, is de snelheid zo" etc.
Ik probeer een vriend, die rally´s rijdt, nog steeds m´n telefoon een keer mee te laten nemen ;)