in Search

Blackberry Bold APN settings

Last post 08-03-2010, 14:41 by Vincent Vega. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-10-2009, 10:29 1351

Blackberry Bold APN settings

Zoals ik onlangs op dit forum de vraag stelde; weet iemand raad voor het APN settings probleem voor BlackBerry Bold.

Het lukt mij namelijk niet om met de verschillende (geprobeerde) APN names contact met de server te maken.

Wat mij opvalt op dit forum is dat enerzijds bij sommigen bij eenzelfde APN name de verbinding tot stand komt en bij anderen weer niet.

Zou het iets te maken kunnen hebben met de in omloop zijnde engelse en nederlandse versies van de BlackBeryy Bold?

Zelf heb ik de nederlandse versie.

Wie heeft hier een idee over?

•  05-24-2009, 15:17 1380 in reply to 1351

Re: Blackberry Bold APN settings

Willard,

Als je de APN van je Blackberry veranderd, kun je problemen krijgen met het ontvangen van je mail!
    Blackberry Service (BIS en/of BES) komen namelijk ALLEEN via Blackberry.net APN binnen (aangezien daar je PIN gekoppeld staat aan bepaald BIS-account of bepaalde BES-server).

Je kunt wel een APN toevoegen, die is provider-afhankelijk. KPN heeft volgens mij fastinternet en advanced.internet oid. Als je Googled op: "Mobiel Internet APN <provider> " moet je kunnen vinden. Let wel, verkeer via andere APN('s) zit NOOIT in de Fair Use Policy van Blackberry! Dus reken op extra data-kosten.

Mooier/makkelijker is als je de BES-beheerder (er vanuitgaande dat je BES gebruikt) vraagt of hij verkeer naar publieke internet wil toestaan. Waarschijnlijk is ergens een rule/policy aangepast dat niet-Blackberry applicaties geen verkeer over de BES mogen doen (ivm veiligheid).

Suc6!

Filed under: , ,
  •  09-30-2009, 22:36 1501 in reply to 1380

shufflez:

Willard,

Als je de APN van je Blackberry veranderd, kun je problemen krijgen met het ontvangen van je mail!
    Blackberry Service (BIS en/of BES) komen namelijk ALLEEN via Blackberry.net APN binnen (aangezien daar je PIN gekoppeld staat aan bepaald BIS-account of bepaalde BES-server).

Je kunt wel een APN toevoegen, die is provider-afhankelijk. KPN heeft volgens mij fastinternet en advanced.internet oid. Als je Googled op: "Mobiel Internet APN <provider> " moet je kunnen vinden. Let wel, verkeer via andere APN('s) zit NOOIT in de Fair Use Policy van Blackberry! Dus reken op extra data-kosten.

Mooier/makkelijker is als je de BES-beheerder (er vanuitgaande dat je BES gebruikt) vraagt of hij verkeer naar publieke internet wil toestaan. Waarschijnlijk is ergens een rule/policy aangepast dat niet-Blackberry applicaties geen verkeer over de BES mogen doen (ivm veiligheid).

Suc6!

Ga naar opties / geavanceerde opties / TCP of TCP-IP / en schakel je APN instellingen aan met een vinkje !

En ja het werkt.

WMB

Filed under:
  •  08-03-2010, 14:41 1805 in reply to 1501

Normal.dotm 0 0 1 52 301 Conversion Company 2 1 369 12.0 0 false 21 18 pt 18 pt 0 0 false false false /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Ik lees op deze site over de Blackberry Bold dat er wel gps in zit maar ik kan niet zo snel vinden wat voor navigatiesoftware er bij zit. Weet iemand dat? Want ik wil nu ook een blackberry toestel gaan nemen. Iedereen is er zo over te spreken. En hoe zijn de ervaringen in combo met KPN? Zit daar nu bij en ik heb geen zin om over te stappen ofzo. Alvast bedankt!

View as RSS news feed in XML