in Search

geen connectie met de server

Last post 08-16-2010, 11:57 by jemoederis. 14 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  04-11-2010, 13:13 1672

geen connectie met de server

Beste mensen,

Het ging wekenlang goed, heb dus ook al een aantal routes op mijn naam staan.

Het gekke is dat ik sinds 2 weken geleden geen connectie meer kan maken met de de server, in het log staat de melding "String index out of range: -1

Heb alles gedeinstalleerd en de nieuwe versie geinstalleerd, maar helaas mocht niet baten.

Weet iemand hier een oplossing voor.......Wilde namelijk fietsroutes gaan aanmaken.

BVD

•  04-16-2010, 10:19 1682 in reply to 1672

Re: geen connectie met de server

Heb jij toevallig ook een KPN abonnement?

•  04-17-2010, 21:13 1687 in reply to 1682

Klopt.......

maar het heeft wel gewerkt

•  04-20-2010, 12:19 1694 in reply to 1687

Inderdaad bij mij heeft het ook gewoon gewerkt.

Ik weet dat bij nog 2 andere persoon i.c.m. KPN dit niet meer werkt. Ik heb ze gevraagd hier http://forum.trackr.nl/thread/1657.aspx te reageren.

•  04-20-2010, 15:07 1696 in reply to 1694

Ik heb ditzelfde probleem, wat me opvalt is dat als phone via de kabel verbonden is met de pc ik wel een verbinding krijg. Haal ik de kabel los dan heb ik gelijk weer de error. Begrijp er ook niets van.
  •  04-25-2010, 11:32 1717 in reply to 1696

Ik heb het zojuist ook in het andere topic geplaatst:

Probleem zit inderdaad bij KPN, mogelijk als je een HTC hebt wil het bijwerken van het weer ook niet meer.

Ik weet enkel hoe je het probleem kan verhelpen op een HTC, maar ik verwacht dat de betreffende instelling ook bij andere merken aanwezig is:

- Ga naar verbindingen in het instellingen scherm;

- Je ziet een KPN Mobiel Internet, klik daaronder op bestaande verbindingen beheren;

- Klik onderin het scherm op bewerken;

- ga naar volgende en verwijder het toegangspunt (iets van portalmmm.nl)

- 2x volgende en klaar, daarna zou het weer moeten werken

•  04-25-2010, 21:49 1718 in reply to 1717

Thx voor je reply.

Ik heb je suggestie even geprobeerd i.c.m een Nokia E71, maar het is mij niet duidelijk wat je bedoelt. De naam van het toeganspunt is "portalmmm.nl" maar als ik die weggooi werkt het internet niet meer? Iemand enig idee?

•  04-26-2010, 20:52 1720 in reply to 1718

Naar aanleiding van de zeer nuttige post van sierdw en wat zoeken via Google: 

Je zou kunnen proberen om in plaats van portalmmm.nl de APN internet te gebruiken. Laat ons even weten of het werkt!

•  04-27-2010, 9:15 1723 in reply to 1720

Aan de hand van de post van sierdw heb ik e.e.a. geprobeerd. Het hernoemen van het toegangspunt naar b.v. internet werkt niet.

Wel heb ik een oplossing gevonden die voor mij werkt onder versie 0.4

Ik heb nu een extra toegangspunt "Internet trackr" aangemaakt op mijn E71 volgens deze link. Let op t/m stap 4 verder niet. Proxy e.d heb ik niet gedefinieerd. De proxy e.d. is volgens mij het probleem bij KPN.

Stel "Internet trackr" internet verbinding specifiek in voor trackr.

Voor de overige apps zoals Mail for Exchange & internet gebruik ik de standaard "mobiel internet" verbinding welke door KPN gepust wordt of die je kan opvragen middels een gratis sms met Internet naar 1300.

•  04-27-2010, 21:26 1729 in reply to 1723

Hallo allemaal,

Volg al een paar dagen deze treath. Ook hier zomaar plotseling geen connectie meer met de server mogelijk (alleen via Wifi in huis ;-) ). Gebruik hier een Nokia E72, helaas werkt bovestaande recept niet op een E72 met de laatste software. Ja je probeert van alles nietwaar.

Het gaat er bij mij gewoon niet in dat het van de een op de andere dag niet werkt en dat dat dan aan jouw configuratie ligt! Het lijkt UPC wel! Daar ligt het ook nooit aan UPC maar altijd aan jouw situatie (duuhhh) ook al is er geen kakkerlak in je meterkast geweest je zal zelf wel wat veranderd hebben!

Oh ja ook hier good old KPN provider! Simkaartje van dochterlief (T-mobile prepay) en hup draaien! (moest wel even het beltegoed bijstorten dat was minder) Kortom stop maar met zoeken naar een oplossing aan je toestel kant, er is iets anders aan de hand.

Ik snap de mensen achter Trackr ook wel een beetje, die doen hun best om een stabiele versie te maken, maar als er iets via 1 provider ineens niet werkt... wellicht zitten ze zelf niet bij KPN en kunnen ze niet testen? Nou ik wil wel testen hor, maar dan moet de foutmelding wel iets uitgebreider zijn dan "ws(3)String index out of range -1"

Mannen ik hoor het wel!

Voor het andere tracken gebruik ik nu maar Endomondo jammer niet realtime maar werkt wel.

•  04-28-2010, 23:15 1731 in reply to 1729

Ik had hetzelfde probleem met mijn HD2. Idd ook KPN... Ik heb het hiermee op kunnen lossen: http://qelp.kpn.com/HTC/T8585-HD-II/Internet/handmatig-instellen/    En idd de url naar portalmmm weggehaald.

•  04-29-2010, 19:01 1732 in reply to 1731

Ik kan inderdaad bevestigen dat het verwijderen van "portalmmm.nl" in het "Naam toegangspunt" op mijn HD2 heeft het probleem opgelost.

Bedankt,

Jos

•  05-03-2010, 19:12 1738 in reply to 1729

PA3GUW:

Voor het andere tracken gebruik ik nu maar Endomondo jammer niet realtime maar werkt wel.

He he eindelijk werkt ie weer. Hoe het een en ander op een Nokia E72 aan de praat is te krijgen? Zie http://kennedy.web-log.nl/kennedy/2010/05/trackr-weer-aan.html

Ook maar even de laatste (beta) versie geinstalleerd. Leuk dat je kan resume-en!

Weer zo blij als een GPS-je!

Groeten,

William

•  08-11-2010, 12:02 1814 in reply to 1738

Haaa heb hem nu via de car kit....GENIETEN
  •  08-16-2010, 11:57 1820 in reply to 1814

allo`?
View as RSS news feed in XML